Freitag, 21. Oktober 2005

Das Lied für alle Getrennten

(Also nicht die, die sich nicht mehr riechen können, sondern für die, die ja eigentlich keine Probleme mit der Nase haben, aber halt auf die Gute-Nacht-Umarmung und vieles mehr verzichten müssen, weil man räumlich getrennt ist)

Michael Bublé – Home

… ist heute nämlich – nach 14 Tagen – in Burkina Faso per Diplomatenpost angekommen. Als ich die zwei Singles – je eine für mich und SIE – gekauft habe, war das Lied irgendwo auf Platz 67 der Hitparade – nun aber anscheinend rausgefallen.

Jedenfalls weiss der Michael, von was er schreibt – besser hätte dieses Thema wohl niemand in ein Lied fassen können.

Hier noch die Lyrics – auf die Gefahr hin, dass die Juristen der SUISA oder sonstwelcher Verwertungsorganisationen (IFPI?) mich ins Visier nehmen:

Another summer day
Is come and gone away
In Paris and Rome
But I wanna go home
Mmmmmmmm

Maybe surrounded by
A million people I
Still feel all alone
I just wanna go home
Oh I miss you, you know

And I’ve been keeping all the letters that I wrote to you
Each one a line or two
“I’m fine baby, how are you?”
Well I would send them but I know that it’s just not enough
My words were cold and flat
And you deserve more than that

Another aerorplane
Another sunny place
I’m lucky I know
But I wanna go home
Mmmm, I’ve got to go home

Let me go home
I’m just too far from where you are
I wanna come home

And I feel just like I’m living someone else’s life
It’s like I just stepped outside
When everything was going right
And I know just why you could not 
Come along with me
But this was not your dream
But you always believe in me

Another winter day has come 
And gone away
And even Paris and Rome
And I wanna go home
Let me go home

And I’m surrounded by
A million people I
Still feel alone
Oh, let go home
Oh, I miss you, you know

Let me go home
I’ve had my run
Baby, I’m done
I gotta go home
Let me go home
It will all right
I’ll be home tonight
I’m coming back home

Quelle: Home Lyrics

In nicht-kommerzieller Absicht hier gepostet für alle Freunde der romantischen Musik …

Liked this post? Follow this blog to get more. 

Tags:
Labels: Uncategorized

Kommentar erfassen